راه اندازی کسب و کار اینترنتی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی

حتما می دانید که با گذشت زمان و تغییر سبک زندگی مردم، شیوه کسب و کارها، نیز دستخوش تحولات شده و به سمت اینترنتی شدن پیش می رود.

امروزه کسب و کارهای سنتی نیز نیازمند ایجاد تغییراتی در روش های مدیریت و خدمات رسانی به مشتریان خود هستند، چرا که امروزه اکثر مردم تمایل دارند، نیاز های خود را از طریق اینترنت مرتفع نمایند.

اگر شما هم قصد دارید به خیل کسب و کارهای اینترنتی بپوندید و از این بازار پررونق و مدرن، کسب در آمد کنید، تا انتهای این مطلب، با ما همراه باشید.

با چند قدم، کسب و کار خود را به روزرسانی کنید

برای شروع و راه اندازی کسب و کار اینترنتی، یا به روز کردن کسب و کار سنتی خود، می توانید بر اساس این مراحل عمل کنید. مدیران کسب و کار بسیاری با پیروی از این مراحل به موفقیت رسیده اند.

  • مهم ترین نیاز های مردم و متقاضیان را کشف کنید.
  • بررسی کنید که چگونه می توانید با خدمات یا محصولات خود، به یکی از این نیاز ها پاسخ دهید.
  • پیش از هر کاری برای بازاریابی، فروش و تبلیغات خود برنامه ریزی کنید.
  • با بهره مندی از تجربه و مهارت متخصصان طراحی سایت یک شرکت معتبر یک وب سایت راه اندازی کنید.
  • وب سایت خود را در وب دایرکتوری ها معرفی کنید و با استفاده از بک لینک آنها سایت خود را به افراد بیشتری معرفی کنید
  • وب سایت خود را سئو کنید. به این معنی که با استفاده از ترفندهای مخصوص، سعی کنید بازدیدکنندگان بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید. (بهتر است کار سئوی وب سایت خود را به شرکتی معتبر بسپارید، چرا که کاری زمان بر و تخصصی است)
  • خود را به عنوان فردی متخصص در زمینه کاری تان، به دیگران معرفی نمایید. برای این منظور میتوانید در وب دایرکتوری علاوه بر معرفی وب سایت خود را نیز معرفی کرده و بازید بیشتری را به طرف سایت خود راهنمایی کنید
  • مشتریان خود را از دست ندهید! از طریق وب دایرکتوری ها در هر زمان اطلاعات بروز خود را در اختیار مشتریانتان قرار داهید
  • از تکنیک هایی مانند فروش ویژه یا تخفیفات ویژه به منظور افزایش فروش و سود خود استفاده کنید.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی

قدم اول: مهم‌ترین نیازهای مردم را کشف کنید

با استفاده از اینترنت می توانید به راحتی از نیازهای مردم مطلع شوید. با مراجعه به انجمن های گفتگوی آنلاین، می توانید دریابید که کاربران چه مشکلاتی دارند و به دنبال چه راه حل هایی می گردند.

آیا شما به وسیله محصولات یا خدمات خود، می توانید راه حلی برای مشکلات آنها به وجود آورید؟

بیشترین کلیدواژه های جستجو شده، نشان دهنده نیاز های کاربران هستند. با بررسی کلید واژه ها، همچنین می توانید بهترین کلمات کلیدی با میزان رقابت کم را پیدا کنید.

در مرحله بعد، با مراجعه به وب سایت رقبای موفق خود، می توانید روش های آنها را برای خدمت رسانی و فروش بیشتر، بررسی کنید و از آنها الهام بگیرید.

 

قدم دوم: از ابتدای کار برای تبلیغات و بازاریابی فروش برنامه‌ریزی کنید

یک روش اشتباه: اکثر افراد به هنگام شروع یک کسب و کار تازه، ابتدا با صرف هزینه فراوان، محصولات خود را تولید کرده و سپس به فکر بازاریابی و فروش آن می افتند.

با این روش اشتباه، تنها زمان و هزینه شما اتلاف می شود.  اگر می خواهید هنگام شروع کسب و کار خود، ریسک کمتری نمایید و فروش موفق تری داشته باشید، باید پیش از هر کاری، به فکر بازاریابی و فروش محصولات یا خدمات خود باشید.

با به کارگیری این موارد می توانید مشتریان و مخاطبان خود را علاقه مند کرده و آنها را درگیر فرآیند خرید نمایید.

  • برای محتوای تبلیغاتی خود، تیترهای جذاب بنویسید.
  • در وب دایرکتوری های مختلف ثبت نام کرده و اجازه دهید مشتریان شما را پیدا کنند.
  • برای مخاطبان توضیح دهید که محصولات یا خدمات شما می تواند چه مشکلی را رفع کند و در چه مواردی مفید است.
  • محتوای تبلیغاتی خود را به گونه ای تهیه کنید که در مخاطب احساس نیاز فوری به خرید محصول را ایجاد کند.
  • نظرات مشتریان راضی را درج نمایید تا مخاطبان اطمینان بیشتری پیدا کنند.
  • در مورد ویژگی های شاخص محصول و امتیازات آن توضیح دهید.
  • از وب دایرکتوری هایی استفاده کنید که امکان درج تصاویر محصول را به شما میدهند، اینکار باعث افزایش بازدید سایت شما خواهد شد
  • محصول یا خدمات خود را با بهترین کیفیت ارائه کنید و این کیفیت را تضمین نمایید.
  • با ارائه پیشنهاد ویژه و تخفیف مدت دار، برای خرید محصولات، مخاطبان را به خرید ترغیب کنید.

همواره خود را جای مشتریان و مخاطبان بگذارید. بزرگترین سوال آنها این است که : این محصولات یا خدمات، به چه کار می آیند و چه فایده ای برای من دارند؟

قدم سوم: وب سایت خود را راه اندازی کنید

در مرحله بعد نوبت به راه اندازی وب سایت یا به عبارتی فروشگاه مجازی شما می رسد. طراحی سایت، یکی از مهم ترین مراحل در جذب مشتریان است و کیفیت پایین آن، می تواند مخاطبان شما را به سرعت دلسرد کند.

هنگامی که یک کاربر، وب سایت شما را باز می کند، تنها چند ثانیه فرصت دارید، تا او را متقاعد کنید که در وب سایت باقی بماند، در غیر این صورت، وب سایت را ترک می کند. اگر سایت شما برای کاربر، جذابیتی نداشته باشد، احتمالا بازدید دومی هم در کار نخواهد بود.

بنابراین بسیار مهم است که کار طراحی سایت را به شرکتی معتبر، با تجربه و تخصص بسپارید.

چرا طراحی سایت برای راه اندازی کسب و کار لازم است؟

  • ممکن است تصور کنید داشتن یک پیج اینستا گرام یا کانال تلگرام، برای حضور در فضای مجازی کافی است. اما تنها با داشتن یک وب سایت است که می توانید، در جستجوی گوگل دیده شوید. تنها با داشتن وب سایت، کاربران هنگام جستجو، می توانند کسب و کار شما را ببینند.
    علاوه بر این، یک وب سایت شرکتی (یا شخصی)، به منزله داشتن یک دفتر کار در فضای اینترنت است و اعتبار بیشتری برای کسب و کار شما به همراه خواهد داشت. به عبارتی اعتبار و وجهه کسب و کار شما، با داشتن یک وب سایت، بهبود پیدا کرده و به شایستگی به مخاطبان نمایش داده می شود.
    هزینه طراحی وب سایت، در مقایسه با سایر روش های تبلیغاتی، بسیار مناسب تر است. اگر هزینه تبلیغات شهری مانند بیلبورد یا پوستر را در نظر بگیرید، در می یابید که طراحی وب سایت، با صرف هزینه بسیار کمتر، اثرگذاری مشابهی برای کسب و کار شما به همراه خواهد داشت.
    با طراحی سایت حرفه ای می توانید خدمات و محصولات خود را به هر تعدادی که باشند معرفی نمایید. حتی می توانید از هر تعداد عکس و ویدئو که بخواهید برای معرفی محصولات، استفاده کنید. یک وب سایت، بر خلاف اقلام چاپی، هیچ محدودیتی برای به کارگیری محتوای متنی و تصویری و تعداد صفحات نخواهد داشت.
    با داشتن یک وب سایت می توانید محصولات و خدمات خود را به طور مشروح به همراه مشخصات فنی و ویژگی ها، به مخاطبان خود معرفی کنید.
    با داشتن یک وبسایت، گویی دفتر کاری و فروشگاه شما، به صورت شبانه روزی برقرار و آماده اطلاع رسانی به مشتریان است.
    تنها با طراحی و راه اندازی وب سایت، می توانید از هزاران مشتری بالقوه موجود در فضای اینترنت، بهره مند شوید. در غیر این صورت، رقبای شما با حضور در اینترنت، فرصت را از شما می گیرند.

قدم چهارم : سئو کنید!

همان طور که گفته شد، وب سایت شما هرچه قدر هم که حرفه ای و جذاب طراحی شده باشد، بدون سئو و محتواگذاری، اصلا دیده نخواهد شد و تنها باعث اتلاف زمان و هزینه شما می شود. شاید هزینه های سئو در ابتدای کار برای شما بسیار زیاد باشد اما میتوانید با تولید محتوای الکترونیک و معرفی سایت خود در وب دایرکتوری های مختلف باعث افزایش بازدید و فروش محصولات خود شوید.

قدم پنجم : مخاطبان و مشتریان را پیگیری کنید

با استفاده از ترفندهای مختلفی می توانید راه های ارتباطی خود را برای مشتریانتان آسان کنید.

یکی از این راه ها ثبت اطلاعات خود در وب دایرکتورهای مهم است. در این صورت مشتریان شما براحتی شما را خواهند یافت و در زمان میتوانند اطلاعات بروز شما را در اختیار داشته باشند

قدم ششم: از تکنیک های فروش بیشتر استفاده کنید.

یکی از مهم ترین اصول در بازاریابی اینترنتی، ایجاد ارتباط پایدار با مشتریان و حفظ حضور آنهاست.

نتایج تحقیقات نشان داده است، بین 30 تا 40 درصد از مشتریانی که یک بار از شما خرید کرده اند، در صورت رضایت، باز هم خرید خود را تکرار می کنند. البته این به شرطی است که مشتریان را پیگیری کرده و آنها را وارد فرآیند قیف فروش نمایید.

جذب مشتریان تازه، همیشه سخت تر از نگهداری مشتریان قدیمی است و به هزینه و حوصله بیشتری نیاز دارد.

تکنیک های فروش ویژه و تخفیفات به شما کمک می کنند تا مشتریان خود را به خرید مجدد ترغیب کنید. برای این کار می توانید:

  • محصولات و لوازم جانبی محصولات مورد علاقه شان را به آنها پیشنهاد دهید. به عنوان مثال، اگر مشتری یک گوشی موبایل خریده است، می توانید اقلامی مانند کاور و محافظ گوشی را به او پیشنهاد دهید.
  • برای مشتریان قبلی، کدهای تخفیف ایجاد کنید تا به خرید دوباره، علاقه مند شوند.
  • از وفاداری آنها سپاسگزاری کنید، تا آنها هم با خرید مجدد از شما سپاسگزاری کنند! می توانید با اعطای تخفیف های بیشتر یا ارسال هدیه (اشانتیون) به همراه سفارشات، این کار را انجام دهید.

جمع بندی:

اگر در ابتدای راه اندازی کسب و کار خود هستید، یا قصد دارید کسب و کار سنتی خود را به روز کنید، با به کارگیری مطالب و نکات این مقاله، می توانید با ریسک کمتر، به موفقیت دست پیدا کنید.

بهتر است برای توسعه و راه اندازی کسب و کار خود، به طور دقیق برنامه ریزی کرده و از نکات بالا در طرح ریزی خود استفاده نمایید؛ چرا که این مراحل، خلاصه تجربیات و تلاش های برندهای موفق اینترنتی است.